ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

у кадровій справі

6 грудня

Хто записався добровольцем — відтепер має статус учасника бойових дій

Які пільги мають учасники бойових дій

На засіданні ВРУ 04.12.2019 депутати проголосували за рішення внести зміни до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Зміни мають урегулювати правовий статус та встановити соціальні гарантії для всіх учасників добровольчих збройних формувань в Україні.

Раніше прийнятими змінами формування добровольців, які зі зброєю в руках встали на захист країни, включили до складу Збройних Сил України, Міністерства внутрішніх справ, Національної гвардії тощо.

Колеги запитували, в якому розмірі оплачувати листок непрацездатності учаснику бойових дій, страховий стаж якого за останній рік менше 6 місяців

Новий закон визнає учасниками бойових дій осіб, які в складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, упродовж не менше 30 календарних днів брали безпосередню участь в АТО. Пільги та гарантії, встановлені законом, поширюють також на членів сімей добровольців. Однак працівники підприємств, установ, організацій, яких залучали та якi брали безпосередню участь у забезпеченні проведення АТО, а також волонтери статусу учасника бойових дій не матимуть.

Одною з державних гарантій для учасників бойових дій є додаткова оплачувана відпустка. Право отримати таку відпустку надає відповідне посвідчення.

Заява про надання додаткової оплачуваної відпустки учаснику бойових дійСКАЧАТИ Наказ про надання додаткової оплачуваної відпустки учаснику бойових дійСКАЧАТИ


Закон вступить в дію з 01.01.2020. Порядок надання статусу учасника бойових дій цій категорії бійців-добровольців, а також райони антитерористичної операції визначить Кабмін.

 

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

ТОП-3 консультації грудня:

6 грудня

Держпраці роз’яснила, як складати графік відпусток на 2020 рік

Шпаргалки для кадровика: Графік відпустокСКАЧАТИ бланк Графік відпусток 2020СКАЧАТИ зразок  План роботи відділу кадрів 2020


Відпустки працівникам надають за графіками, які затверджує роботодавець за погодженням з профспілковим комітетом (профспілковим представником) чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом. З графіком відпусток роботодавець має ознайомити всіх працівників (ч. 4 ст. 79 КЗпП; ч. 10 ст. 10 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР).

➤➤ Зведений графік відпусток на 2020 рік: 5 кроків до ідеального документа

Крім інтересів виробництва та особистих інтересів працівників роботодавець повинен врахувати категорії працівників, які мають право на відпустку у зручний для них час, а саме:

  • неповнолітні працівники;
  • працівники з інвалідністю;
  • жінки перед відпусткою у зв’язку з вагітністю та пологами або після неї;
  • жінки, які мають двох і більше дітей віком до 15 років або дитину з інвалідністю;
  • одинокі матері (батько), які виховують дитину без батька (матері); 
  • опікуни, піклувальники або інші самотні особи, які фактично виховують одного або більше дітей віком до 15 років за відсутності батьків;
  • дружини (чоловіки) військовослужбовців;
  • ветерани праці та особи, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною;
  • ветерани війни, особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, а також особи, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» ;
  • батьки—вихователі дитячих будинків сімейного типу;
  • інші випадки, передбачені законодавством, колективним або трудовим договором.
Кадрові звіти 2020

Графік відпусток складають на кожний календарний рік не пізніше 5 січня поточного року (п. 20 Типових правил внутрішнього трудового розпорядку для робітників та службовців підприємств, установ, організацій, затверджених постановою Держкомпраці СРСР від 20.06.1984 № 213). Конкретні строки складання та порядок оформлення графіків відпусток роботодавець може визначити самостійно у колективному договорі або правилах внутрішнього трудового розпорядку, розпорядженні, наказі тощо.

➤➤Коли вигідніше піти у відпустку у 2020 році

Управління Держпраці вказує, що у графіку, як правило, зазначають місяць початку використання відпустки. Конкретний період у межах графіку працівник та роботодавець мають узгодити. За домовленістю роботодавця та працівника про поділ відпустки цю умову також враховують в графіку з дотриманням тривалості її безперервної частини 14 календарних днів.

Ознайомити працівників з графіком відпусток під підпис — обов’язок роботодавця. Він також має довести графік до відома працівників. Управління Держпраці вважає, що найзручніша форма доведення до відома — вивішування графіка для загального ознайомлення в приміщеннях підприємства та його структурних підрозділах.

По інформації Управління Держпраці у Полтавській області

 

Завершуємо діловий рік на відмінно:

6 грудня

Свіжий номер 12 «Кадровика-01»

Взірцева колекція відділу кадрів

Слово редактора

Конкурс

Право і практика

Кадровий документообіг

Інструменти кадровика

Скарбничка начальника ВК

Запитуйте — відповідаємо

Працюйте із задоволенням

Сам собі інспектор

Календар кадровика

5 грудня

Нові плани взаємодії держорганів з громадянами та працевлаштування звільнених держслужбовців від Дмитра Дубілета

Міністр КМУ Дмитро Дубілет анонсував «невелику революцію» у системі спілкування «громадянин – держслужбовець».

Дмитро Дубілет міністр Кабінету міністрів України

Головне у грудні

Техноуряд планує реалізувати комунікацію з держорганами через месенджери.

За словами Дмитра Дубілета такий формат взаємодії дозволить:

  • здешевити вартість одного контакту для бюджету;
  • покращити якість обслуговування громадян.

Адже в месенджері, на відміну від письмових звернень, можна уточнювати інформацію. Вас не будуть «футболити», а даватимуть відповідь по суті.

Пілотний проект дозволить держслужбовцям відповідати на запити громадян з віддалено. Таким чином нові робочі місця з'являться не тільки в столиці, але й у регіонах.

➤➤ Особові справи державних службовців: ведемо правильно

Зразок автобіографії державного службовцяСКАЧАТИ

За словами пана Дубілета акцент буде зроблено на ті куточки України, де найскладніше знайти роботу. До того ж це один з варіантів працевлаштування для тих держслужбовців, які потрапили під скорочення 2020.

Чати дозволять контролювати якість ведення діалогів.

Як зазначив Міністр : «На відміну від телефонного дзвінка, паперової відповіді або очного візиту, ми можемо налаштовувати алерти і відстежувати випадки неякісних консультацій. Це дозволить нам побудувати правильну фінансову і нефінансову мотивацію для співробітників».

Першопроходцем чат-консультації стало Міністарство соціальної політики. У найближчі місяці Техноуряд планує охопити всі основні напрямки.

За інформацією Facebook-сторінки Дмитра Дубілета

ТОП-3 консультації про держслужбу:

5 грудня

При скороченні держслужбовців керуємось нормами КЗпП. Роз’яснення НАДС


Лист-повідомлення профспілці про заплановане скорочення чисельності та штату працівниківСКАЧАТИ Лист повідомлення працівнику про заплановане звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності та штату СКАЧАТИ


НАДС (лист від 30.10.2019 № 7750/13-19) нагадав про підстави для припинення державної служби за ініціативою суб’єкта призначення:

  • скорочення чисельності або штату державних службовців;
  • скорочення посади державної служби внаслідок зміни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельності або штату державних службовців;
  • реорганізація державного органу (п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII; далі — Закон № 889).

Скорочення чисельності або штату працівників: покрокова інструкція

Дія норм законодавства про працю поширюється на державних службовців у частині відносин, не врегульованих Законом № 889 (ч. 3 ст. 5 Закону № 889).

НАДС зауважує, при вивільненні працівників (державних службовців) державного органу у зв'язку із скороченням чисельності або штату державних службовців, скороченням посади державної служби внаслідок зміни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельності або штату державних службовців, реорганізацією державного органу, враховуючи положення частини третьої статті 5 Закону № 889, застосовують норми КЗпП.

 

Ольга Догадіна,

провідний експерт MCFR: Кадри

ТОП-3 статті до теми:

5 грудня

Новий розмір мінімального посадового окладу. Обговорюємо законопроекти

Мінімальна зарплата та мінімальний оклад 2020

Мінсоцполітики оприлюднив для обговорення проекти Законів України:

  • Про внесення зміни до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо мінімального розміру посадового окладу;
  • Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зміни підходів застосування прожиткового мінімуму при визначенні розмірів заробітної плати та запровадження розміру штрафної ставки та розрахункової одиниці.

Означені законопроекти визначають принципи визначення мінімального посадового окладу.

Дізнайтеся, чи оформлювати щомісяця наказ про нарахування працівникам бюджетних установ доплати до рівня мінімальної заробітної плати

Зокрема, планують внести зміни в КЗпП та встановити, що мінімальний посадовий оклад (тарифну ставку) працівників підприємств, установ, закладів та організацій, що фінансують з бюджету, встановлюватимуть у розмірі, не меншому за мінімальний розмір посадового окладу, встановлений на 1 січня календарного року для відповідних категорій працівників.

Інші роботодавці встановлюватимуть мінімальний оклад (тарифна ставка) або іншу мінімальну базову величину в системах оплати праці працівників у розмірі не меншому за 50% мінімальної заробітної плати, визначеної відповідно до закону.

У законі про Державний бюджет України за поданням КМУ затверджуватимуть мінімальний розмір посадового окладу:

  • для працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери;
  • для працівників державних органів, органів прокуратури, суддів;
  • для військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу.

 

За інформацією Міністерства соціальної політики України

ТОП-3 консультації грудня:

5 грудня

Мінекономрозвитку формуватиме державну політику у сфері праці

ВРУ прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо формування державної політики у сфері праці, трудових відносин, зайнятості населення та трудової міграції» (законопроект № 2168 від 24.09.2019).

В зв’язку з передачею повноважень щодо формування та реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції та трудових відносин від Мінсоцполітики до Мінекономрозвитку, закон приводить законодавчі акти у відповідність до повноважень вказаних міністерств.

Скачати зразок трудового договору

Закон вносить зміни до законів:

  • КЗпП;
  • Основ законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
  • «Про центральні органи виконавчої влади»;
  • «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»;
  • «Про зайнятість населення»;
  • «Про зовнішню трудову міграцію»;
  • «Про оплату праці»;
  • «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»;
  • «Про професійний розвиток працівників»;
  • «Про загальнообов’язкове державне страхування»;
  • «Про забезпечення прав і свобод внутрішньопереміщених осіб»;
  • «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
  • «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»;
  • «Про реабілітацію осіб з інвалідністю України»;
  • «Про охорону праці»;
  • «Про державну допомогу сім’ям з дітьми».

 Роботу Держпраці тепер координуватиме також Мінекономрозвитку

 

За інформацією офіційного веб-порталу ВРУ

5 грудня

Міністр економіки Тимофій Милованов розповів, що незабаром зміниться в трудовому законодавстві

Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Тимофій Милованов розповів на брифінгу 3 грудня про про те, яких змін зазнає трудове законодавство у зв’язку з «реформою зайнятості».

Тимофій Милованов, міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України

Із законодавства приберуть радянські забюрократизовані норми, зазначив Міністр.

Зміни в законодавстві про працю 2019

За словами Тімофія Милованова, у новому законі будуть чітко прописані ознаки трудових відносин, бо на сьогодні працівники не захищені від зловживань через відсутність норм законодавства.

Уряд пропонує закріпити на рівні закону гнучкий режим робочого часу, дистанційну роботу, роботу з дому.

Як зауважив Міністр: «Насправді, нововведень небагато, оскільки багато що вже давно використовується на ринку праці, але не було підкріплено законодавчо. Наприклад, регулювання виплат за лікарняними залишаються у такій же редакції, як є сьогодні, а ось відпустку за власний рахунок можна буде взяти і на 30 днів, тоді як наразі - лише на 15 днів».

Із означених новацій — трудовий договір буде тільки в письмовій формі. Нагадаємо, що чинний КЗпП передбачає, що трудовий договір укладають, як правило, в письмовій формі. Але на практиці більше поширена так звана усна форма трудового договору, за якої працівник пише заяву про прийняття на роботу, а роботодавець видає наказ і повідомляє ДПС.

Матеріали для скачування: Трудовий договірСКАЧАТИ зразок Наказ про прийняттяСКАЧАТИ форму  Порядок прийняття на роботу


Міністр підкреслив, що нове законодавство більш надійно захищатиме від звільнення осіб з інвалідністю, пенсіонерів, вагітних жінок та тих, хто перебуває у декретних відпустках.

Міністр анонсував новий закон про профспілки та зауважив, що для розробників нового закону про працю важливо знайти баланс, щоб одночасно захистити і працівника, і роботодавця.

Також Тимофій Милованов наголосив, що трудові книжки не скасовуються, але вся інформація щодо зайнятості людини буде міститися у он-лайн реєстрі, й буде доступною для працівника в будь-який момент. Це дозволить уникнути паперової бюрократії, ризику втрати — відповідно, відновлення записів. Тобто наша країна крокує до електронної трудової книжки.

Трудова книжка: оформлення, зберігання, видання дублікату

Коментар експерта

Зауважимо,що облік стажу в електронній формі — не є ноу-хау України. Наприклад, в Іспаніє діє електронна система Vida Laboral, що в перекладі означає «трудове життя». У цій системі фіксують всі відомості про прийняття та звільнення, а також про сплату податків. Інформація автоматично потрапяє до іспанських Мінпраці та Фонду соцстраху.

А ось, приміром, у США немає спеціальної системи для обліку відомостей про роботу. Кандидати на посаду надають при працевлаштуванні резюме, диплом про освіту, характеристику від попереднього роботодавця, а якщо новий працедавець має сумніви щодо резюме, то розвією їх за допомогою своєї служби безпеки.

Російська Федерація кілька років готувалася до переходу на електронні трудові книжки, але законопроект про остаточний перехід Держдума ухвалила лише кілька днів тому. Росіян позбавлять паперових трудових з 2021 року. До того часу – перехідний період. За російським законом роботодавець буде раз на місяць передавати в Пенсійний фонд відомості про працівників для електронної трудової книжки.

 

Ірина Іванченко,

шеф-редактор журналу «Кадровик-01», експертно-правової системи Expertus: Кадри

Головне у грудні:

4 грудня

Держслужбовці зможуть переводитися до ОМС без конкурсу

Профспілка працівників державних установ України продовжує брати участь у розгляді проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України» (законопроект № 2260) з метою захисту трудових прав державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування.

Топові матеріали для скачування: Норма робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Норма робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ План роботи відділу кадрів 2020


02.12.2019 відбулось засідання підкомітету з питань організації державної влади, державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, державних символів та нагород Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування. На засідання розглядали пропозиції до другого читання законопроекту № 2260.

Профспілка відстояла свою пропозицію до Законів України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про державну службу». Законопроект доповнять нормою, за якою державного службовця, звільненого на підставі пунктів 1 та 1-1  частини 1 статті 87 Закону України «Про державну службу», протягом шести місяців з дня звільнення за рішенням відповідно сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, обласної ради можна призначити на посаду служби в органах місцевого самоврядування без обов’язкового проведення конкурсу. Умова — його професійна компетентність відповідає кваліфікаційним вимогам до відповідної посади.

➤➤ Кабмін втретє за три місяці змінив порядок проведення конкурсу на держслужбу

Це не всі зауваження профспілки до Законопроекту № 2260. Тож і надалі профспілки прийматимуть активну участь у роботі комітету ВРУ та вимагатимуть скасування дискримінаційних змін в законодавстві про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування.

За інформацією профспілки працівників державних установ України

Головне у грудні:

4 грудня

Перераховуйте гроші за лікарняні працівниками якомога швидше

Журнал обліку листків непрацездатностіСКАЧАТИ


Наприкінці листопада Фонд соціального страхування (далі — ФСС) призупинив оплату тимчасової непрацездатності за заявами-розрахунками роботодавців.

Увага! Не приймайте такий лікарняний

Наразі виплати відновили. З початку грудня ФСС профінансував 782,2 млн грн, у т. ч. на оплату:

ФСС перераховує кошти роботодавцю на окремий рахунок для зарахування страхових коштів. Роботодавець має їх перерахувати працівнику у найближчий строк, встановлений для виплати заробітної плати. При цьому, законодавство не забороняє роботодавцю здійснювати таку виплату відразу після отримання коштів від ФСС.

Враховуючи ситуацію та для зниження соціальної напруги у суспільстві, ФСС просить роботодавців максимально скоротити терміни виплат.

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

ТОП-3 консультації про лікарняні:

4 грудня

Й відігрілись, й зарплату отримали

Як оплачувати лікарняніСКАЧАТИ пам’ятку


Управління Держпраці у Хмельницькій області роз’яснює, що роботодавці мають надавати спеціальні перерви для обігріву та відпочинку працівникам, які працюють в холодну пору року на відкритому повітрі або в закритих неопалюваних приміщеннях.

Робота на відкритому повітрі під час морозів: що має знати кадровик

На відміну від перерви для відпочинку та харчування, передбаченого статтею 66 КЗпП, час для обігріву включають в робочий час працівника (ст. 168 КЗпП). Час початку і закінчення перерви встановлюють в правилах внутрішнього трудового розпорядку.

Роботодавці повинні облаштувати спеціальні приміщення для обігріву працівників взимку.

За інформацією Управління Держпраці у Хмельницькій області

 

ТОП-3 консультації у грудні:

4 грудня

У листопаді роботодавців Львівщини оштрафували на 2 млн грн

Обов’язкові документи відділу кадрів: чек-ліст

На першому місці серед порушень – незадекларована праця найманих працівників. Недотримання відповідних норм законодавства виявлені у різних галузях, зокрема, у лісових господарствах, транспортній та деревообробній галузі, у будівництві та торгівлі.

Штрафи за порушення законодавства про працю 2019СКАЧАТИ

План перевірок Держпраці на 2020 рік
У трійку лідерів антирейтингу також потрапляють:

  • Порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам. Одне з перевірених підприємств заборгувало зарплатню 102 працівникам на суму понад 432 тис. грн.
  • Недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю та створення перешкод у її проведенні.
➤➤ 8 порад, як поводитися під час інспектування, щоб не зашкодити собі


Головне управління Держпраці у Львівській області нагадує:

відповідно до нового Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, який набрав чинності 31 серпня 2019 року, у випадку усунення порушення у встановлений інспекторами праці строк фінансова санкція до суб’єкта господарювання не застосовується.

Виняток — виявлення використання праці неоформлених працівників. Заходи щодо притягнення суб’єкта господарювання до відповідальності вживаються одночасно із внесенням припису незалежно від факту усунення цього порушення.

ТОП-3 консультації у грудні:

За інформацією Головного управління Держпраці у Львівській області

4 грудня

Обговорення нової моделі інтернатури продовжується

Ще 14 серпня МОЗ оприлюднило проект наказу «Про затвердження Положення про інтернатуру», який викликав чимало питань як спеціалістів, так і самих майбутніх інтернів.

Скачати проект наказу

За новими правилами проходження інтернатури стане однаково можливим у державних та приватних лікарнях, які відповідають вимогам для підготовки інтернів. А якість підготовки залежатиме від співпраці університетів, академій післядипломної освіти із базами стажування, за якими проходитимуть інтернатуру майбутні українські лікарі.

Проект положення про інтернатуру визначає оновлені вимоги до матеріально-технічного оснащення баз стажування та відповідного пацієнтопотоку. Нова модель інтернатури передбачає навчання за 16 спеціальностями протягом трьох років (крім стоматологів, які навчатимуться лише 1 рік). 

Колеги запитують, як оформити лікаря-інтерна, якщо він працює в іншому закладі охорони здоров’я

Лікарем-куратором повинен мати досвід роботи за фахом не менше 7 років. Він зможе мати не більше 5 середньорічних інтернів та отримуватиме за це фінансову винагороду.

Проходження інтернатури за проектом положення відбуватиметься за таким порядком:

  1. Заклад охорони здоров’я надає закладу вищої освіти перелік вакантних посад для проходження інтернатури. ЗВО вносить їх до електронної бази.
  2. Випускник САМОСТІЙНО в електронному кабінеті вибирає 5 програм підготовки в порядку пріоритетів.
  3. Електронна система автоматично здійснює розподіл відповідно до рейтингового балу та встановлених пріоритетів.
  4. Після проведеного електронного розподілу випускник отримує повідомлення з направленням на проходження інтернатури за однією з обраних програм.

Напрацьовані в ході зустрічі консультації будуть враховані в процесі подальшої підготовки проекту наказу.

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

ТОП-3 статті грудня:

4 грудня

Скаржтеся належному адресатові, якщо хочете отримати відповідь

Депутати від партії «Слуга народу» зареєстрували законопроект № 2480, яким запропонували внести зміни до Закону України «Про звернення громадян».

Усі новини на сьогодні

Зміни мають зменшити навантаження державних органів та визначити випадки, коли звернення не розглядатимуть.

Законопроект передбачає право громадянина звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб з питань, віднесених законодавством до сфери їх компетенції.

Дізнайтеся, чи може інспектор праці провести перевірку на підставі анонімної скарги

Зауваження, скаргу або пропозицію до цих органів або посадових осіб можна подати, якщо вони стосуються:

  • статутної діяльності;
  • реалізації соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів;
  • порушення прав та законних інтересів.

Крім того, повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, не розглядатимуть.

Наразі, якщо звернення надійшло неналежному органові влади, його мають протягом п’яти днів переслати за належністю відповідному органу чи посадовій особі, та повідомити про це громадянина, який подав звернення. Законопроектом депутати намагаються зменшити документообіг шляхом вилучення цього положення.

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

 

Готуємось до 2020 року: Норма робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Норма робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ  План роботи відділу кадрів 2020

4 грудня

Як скорочувати персонал при реорганізації ЗОЗ та утворенні КНП

Лист-повідомлення профспілці про заплановане скорочення чисельності та штату працівниківСКАЧАТИ Лист повідомлення працівнику про заплановане звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності та штату СКАЧАТИ


Представник Київської міської профспілки працівників охорони здоров’я (далі — профспілка) відзначив, що в процесі реорганізації закладів охорони здоров’я (далі — ЗОЗ) часто виникають загрози порушення трудових прав і гарантій працівників. Тому необхідно нагадати про гарантії для працівників під час реорганізації.

Реорганізація організації та філії: дії кадрової служби

У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (ч. 4 ст. 36 КЗпП).

При реорганізації юридична особа припиняється. Водночас, звільнення працівників у разі реорганізації допускають тільки за умови скорочення штату або чисельності працівників. Право визначити чисельність і штат працівників належить власникові або уповноваженому їм органу.

Дізнайтеся, яку роботу повинен запропонувати роботодавець при скороченні

Представник профспілки також звернув увагу, що скорочення чисельності та скорочення штату не тотожні поняття. Скорочення чисельності передбачає звільнення працівників. Натомість скорочення штату може зменшувати кількість певних посад, спеціальностей, професій, та одночасно вводити до штатного розпису інші посади, спеціальності, професії. В результаті скорочення штату в окремих випадках кількість працівників навіть може збільшитися.

Колеги запитують,  чи правомірно попередити про скорочення під час відпустки для догляду

При змінах в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган повинен додержуватися такого порядку дій:

  • надати первинним профспілковим організаціям інформацію щодо цих заходів, включаючи інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, а також провести консультації з профспілками про заходи щодо запобігання звільненням чи зведенню їх кількості до мінімуму або пом’якшення несприятливих наслідків звільнень (ст. 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» від 15.09.1999 № 1045-XIV);
  • видати наказ про внесення змін в організацію виробництва і праці. В наказі зазначити зміст цих змін, утворити комісію з проведення припинення або реорганізації, доручити комісії здійснити заходи, пов’язані з ліквідацією або реорганізацією закладу;
  • скласти і затвердити в установленому порядку новий штатний розпис;
  • видати наказ, який уповноважує відділ кадрів попередити працівників у разі звільнення зі скороченням чисельності або штату працівників не пізніше ніж за два місяці до події, включаючи ознайомлення працівників з наказом під розпис та вручення письмового повідомлення про звільнення.

Роботодавцям також слід пам’ятати, якщо працівник виявить бажання звільнитись раніше зазначеного строку попередження про звільнення, власник повинен провести звільнення у строк, про який просить працівник. У трудову книжку вносять запис про звільнення за пунктом 1 статті 40 КЗпП України.

Представник профспілки також нагадав слухачам, що роботодавці мають враховувати переважне право залишення на роботі або заборону на звільнення за ініціативою роботодавця певних категорій працівників. А також попередив про дотримання строків проведення розрахунку та видачі трудових книжок.

Хто має переважне право залишитись на роботі підчас скорочення

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

Головне у грудні:

4 грудня

Роботодавець, бережись працівника!

Зміни в трудовому законодавстві 2019

За інформацією Головного управління ДПС в Одеській області, працівники можуть негайно повідомити про факти порушення роботодавцем законодавства про працю. Для цього необхідно скористатись мобільним додатком «Legal Work».

Роботодавці приймають працівників без укладення трудового договору та виплачують зарплату в «конверті».

Матеріали для скачування: Трудовий договірСКАЧАТИ Наказ про прийняття на роботуСКАЧАТИ  Порядок прийняття на роботу


Такі дії роботодавців позбавляють працівника державних соціальних гарантій, негативно впливають на розмір пенсії у майбутньому. Порушуються норми законодавства про працю та Податкового кодексу України. Суми податків, за рахунок яких сплачують пенсії, зарплати працівникам бюджетної сфери, матеріальну допомогу соціально незахищеним особам значно зменшуються.

Тож, ДПС застерігає роботодавців від порушень при виплаті зарплати працівникам.

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

Головне у грудні:

3 грудня

Пенсійний фонд в 2020 році перевірить більше тисячі підприємств

Річний план здійснення заходів державного нагдяду (контролю) Пенсійного фонду України на 2020 рікСКАЧАТИ


Річний план перевірок на 2020 рік Пенсійний фонд України (далі — ПФУ) затвердив 29.11.2019 наказом № 147.

До річного плану перевірок увійшли понад 1000 підприємств різного ступеня ризику. План оприлюднили на сайті ПФУ.

Працівники ПФУ перевірятимуть:

  • порядок обчислення та сплати пенсійного збору відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 № 1058-IV;
  • порядку сплати пенсійного збору, встановленого Законом України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 № 400/97-ВР;
  • вимог законодавства по нарахуванню та сплаті пенсійного збору при купівлі-продажі нерухомого майна;
  • відповідність персоніфікованих даних про зарплату, на яку нараховані та з якої сплачені страхові внески, даним первинних документів бухгалтерії тощо.

План перевірок Держпраці 2020

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

Топові консультації на сьогодні:

3 грудня

Напередодні масового скорочення держслужбовців РДА НАЗК нагадує про порядок декларування при звільненні

Готуємось до 2020 року: Норма робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Норма робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ  План роботи відділу кадрів 2020


НАЗК нагадує, що суб’єкт декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, має подати декларацію за період, не охоплений раніше поданими деклараціями — з 1 січня року, в якому відбулося звільнення, по день фактичного звільнення.

Скорочення чисельності або штату працівників: крок за кроком

При звільненні за ініціативою працівника суб’єкт декларування має подати декларацію у день фактичного звільнення. Якщо звільнення відбувається за ініціативою роботодавця, така декларація подається суб’єктом декларування протягом 20 днів з моменту, коли працівника було звільнено», — нагадав керівник Департаменту перевірки декларацій та моніторингу способу життя НАЗК Ігор Степанов.

Дізнайтеся, хто з працівників має перевагу залишитись на роботі при скороченні

Представники НАЗК зауважили, що відсутність даних для заповнення декларації, таких як розмір грошових компенсацій при звільненні, не є підставою для відтермінування подання декларації. Закон передбачає можливість тричі подати виправлену декларацію упродовж семи днів. Також якщо неможливо отримати необхідні дані для заповнення декларації у вказаний термін декларант має можливість повідомити про це НАЗК в «Особистому кабінеті».

За інформацією Національного агентства з питань запобігання корупції

3 грудня

НАЗК про зміни в е-декларуванні з Нового року

Топові матеріали для скачування: Норма робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Норма робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ  Графік відпусток 2020


НАЗК нагадує, що з 01.01.2020 суб’єкт декларування при заповненні декларації зобов’язаний буде вказувати відомості про:

  • свій унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (УНЗР);
  • номери записів в УНЗР членів сім’ї (зміни до ст. 46 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон № 1700), які набули чинності 18.10.2019).
9 типових помилок у е-деклараціях

НАЗК готує пропозиції щодо приведення підзаконних нормативно-правових актів у відповідність до нових положень Закону № 1700. Зокрема, Форма декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, міститиме окреме поле для зазначення УНЗР суб’єкта декларування (розділ 2.1 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО СУБ’ЄКТА ДЕКЛАРУВАННЯ» декларації) та членів його сім’ї (розділ 2.2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЧЛЕНІВ СІМ’Ї СУБ’ЄКТА ДЕКЛАРУВАННЯ» декларації).

НАЗК звертає увагу, що правові та організаційні засади створення та функціонування Єдиного державного демографічного реєстру визначає Закон України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус». Порядок ведення Єдиного державного демографічного реєстру та надання з нього інформації, взаємодії між уповноваженими суб’єктами, а також здійснення ідентифікації та верифікації (далі — Порядок) затверджений постановою КМУ від 18.10.2017 № 784.

УНЗР представлений двома послідовностями з восьми та п’яти цифр, розділених текстовим символом «-» (заява-анкета для внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру, затверджена наказом МВС від 26.11.2014 № 1279).

Інформацію про особу та видані їй документи до Реєстру вносить уповноважений суб’єкт у разі:

  • оформлення документів, якщо на цей час зазначена інформація не внесена до Реєстру або змінилася;
  • реєстрації місця проживання чи місця перебування;
  • реєстрації актів цивільного стану;
  • за бажанням особи, якщо інформація про неї не внесена до Реєстру (п. 8, 9 Порядку).

Унікальний номер запису в Реєстрі є незмінним.

Для внесення інформації до Реєстру заявник звертається до територіального органу/територіального підрозділу розпорядника Реєстру за зареєстрованим місцем проживання.

За інформацією Національного агентства з питань запобігання корупції

Головне у грудні:

3 грудня

Уряд затвердив умови оплати праці позаштатних державних службовців

Мінімальна заробітна плата 2020

КМУ постановою від 27.11.2019 № 977 затвердив Умови оплати праці державних службовців категорії «А», зарахованих за штат державного органу (далі — Умови).

Умови регулюють питання оплати праці державних службовців категорії «А» (далі — держслужбовці), зарахованих за штат державного органу відповідно до частини першої статті 87-1 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII.

Держслужбовцям за рахунок фонду оплати праці, передбаченого єдиним кошторисом видатків органу державної влади, виплачують:

  • посадовий оклад за останньою займаною посадою;
  • надбавку за вислугу років (3% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50% посадового окладу);
  • надбавку за ранг державного службовця.
Дізнайтеся, як обчислити строк і дату розпорядження про присвоєння рангу державному службовцю

Оплачують держслужбовцю фактично відпрацьований час.

Якщо держслужбовець звільняється, у місяці звільнення зарплату йому нараховують за фактично відпрацьований час.

Якщо держслужбовцю надають щорічну основну оплачувану відпустку, йому виплачують середню заробітну плату та грошову допомогу, розмір якої обчислюють згідно з Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженим постановою КМУ від 08.02.1995 № 100.

Додаткова відпустка держслужбоцям: кому і скільки

Держслужбовцю виплачують допомогу по тимчасовій непрацездатності:

  • за перші п’ять днів — державний орган, в якому такий державний службовець зарахований за штат;
  • за решту днів — за рахунок Фонду соціального страхування відповідно до законодавства.

 

Ольга Догадіна,

провідний експерт MCFR: Кадри

Стануть у пригоді зразки: Автобіографія держслужбовцяСКАЧАТИ Особова картка держслужбовцяСКАЧАТИ  Більше зразків

3 грудня

Уряд скасував постанови, які визначали порядок атестації держслужбовців щодо вільного володіння державною мовою

Штрафи за порушення Закону про мовуСКАЧАТИ


КМУ постановою від 27.11.2019 № 974 скасував:

  • постанову КМУ «Про організацію проведення атестації осіб, які претендують на вступ на державну службу, щодо вільного володіння державною мовою» від 26.04.2017 № 301;
  • постанову КМУ «Деякі питання проведення атестації осіб, які претендують на вступ на державну службу, щодо вільного володіння державною мовою» від 25.10.2017 № 818.
Готуємось до 2020 року: підказки для кадровика

Нагадаємо, що на думку НАДС документом, що підтверджує вільне володіння державною мовою може бути:

  • документ державного зразка про середню/вищу освіту, в якому є інформація про вивчення предмету (дисципліни), що підтверджують знання української мови;
  • посвідчення щодо вільного володіння державною мовою, видане до 25.10.2019 (лист НАДС від 11.10.2019 № 79-р/з).

 

Ольга Догадіна,

провідний експерт MCFR: Кадри

ТОП-3 консультації до теми:

3 грудня

Уряд змінив вимоги до структури райдержадміністрацій

КМУ постановою від 27.11.2019 № 973 уніс зміни до Типового положення про структурний підрозділ з контролю апарату місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою КМУ від 21.08.2000 № 1290. Наразі функції структурного підрозділу з контролю в апарату адміністрації може виконувати уповноважена особа.

Топові матеріали для скачування: Норма робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Норма робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ  Графік відпусток 2020


Також змінились вимоги до чисельності структурних підрозділів райдержадміністрації (постанова КМУ «Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій» від 12.03.2005 № 179).

У складі апарату РДА, їх самостійних управлінь, відділів та інших структурних підрозділів, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади в районах та містах обласного значення можна утворювати (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу):

  • відділи з штатною чисельністю не менш як 3 одиниці. Виняток — відділ ведення Державного реєстру виборців (далі — відділ ВДРВ) у складі апарату адміністрації та архівний відділ РДА, чисельність працівників яких може становити не менш як 2 одиниці;
  • сектори з штатною чисельністю не менш як 2 одиниці.

Змінились вимоги до штатної чисельності відділу ВДРВ залежно від кількості виборців (постанова КМУ від 18.07.2007 № 943). Чисельність працівників органу (відділу) ВДРВ визначають з урахуванням кількості виборців (за даними Державного реєстру виборців) у межах території, на яку поширюються повноваження цього органу ведення:

  • до 50 000 виборців — не менш як 2 штатні одиниці (далі — шт. од.);
  • від 50 000 до 80 000 — 3 шт. од.;
  • від 80 000 до 135 000 — 4 шт. од.;
  • від 135 000 до 180 000 — 6 шт. од.;
  • від 180 000 до 210 000 — 7 шт. од.;
  • понад 210 000 — 8 шт. од.

В апараті РДА не обов’язково утворювати юридичну службу. Її функції може виконувати спеціаліст, на якого покладається виконання відповідних обов’язків. Зміни внесено до Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою КМУ від 26.11.2008 № 1040.

Зміни внесли і до пункту 6 Типового положення про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затвердженого постановою КМУ «Питання запобігання та виявлення корупції» від 04.09.2013 № 706. Наразі на уповноважений підрозділ місцевої держадміністрації можна покладати виконання інших функціональних обов’язків, які не перешкоджають діяльності із запобігання та виявлення корупції.

Ольга Догадіна,

провідний експерт MCFR: Кадри

ТОП-3 консультації на сьогодні:

2 грудня

В Україні відзначатимуть День чоловіків

Наказ про залучення до роботи у святковий деньСКАЧАТИ


Міністерство соціальної політики розробило проєкт Указу Президента України «Про День чоловіків».

Перенесення вихідних 2020

Основною метою проєкту є створення сприятливих умов для подальшого утвердження принципу ґендерної рівності та відзначення позитивного вкладу чоловіків в розбудову держави та громадянського суспільства.

У цьому році свято вже пройшло, проте в наступному відірвемося.

Свої пропозиції та зауваження до проєкту можна надсилати по 21.12.2019 на адресу: Міністерство соціальної політики України, 01601, м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10. Або на e-mail: yyv@mlsp.gov.ua.

Нагадуємо, що жіночий день відзначають ще з часів Клари Цеткін та Рози Люксембург, а ось щоб створити чоловічий день знадобилося більше ніж 100 років.

ТОП-3 консультації на сьогодні:

2 грудня

Кабмін втретє за три місяці змінив порядок проведення конкурсу на держслужбу. Що нового?

КМУ постановою від 27.11.2019 № 962 уніс зміни до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 № 246.

У Центрі оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби (далі — Центр оцінювання) проводитимуть тестування на зайняття:

  • посад категорії «А»;
  • посад категорій «Б» і «В» у міністерствах та інших центральних органах виконавчої влади (крім посад у їх територіальних органах, які утворені як структурні підрозділи апарату, що не мають статусу юридичної особи).

Також інші державні органи можуть проводити конкурс або його окремі етапи у Центрі оцінювання.

Якщо неможливо утворити конкурсну комісію або неможливе її функціонування в державному органі, фактична чисельність якого становить менше 10 осіб, суб’єкт призначення може включити до складу конкурсної комісії працівників іншого державного органу за згодою керівника державної служби такого державного органу.

Кандидати на посади категорії «А» можуть додатково проходити тестування на знання спеціального законодавства.

При розв’язуванні ситуаційних завдань до наступного етапу не допускаються кандидати, які під час розв’язування ситуаційного завдання отримали середній бал «0». Раніше було — «0,5».

До перевірки доброчесності кандидатів на посаду категорії «А» долучатимуть НАБУ. Зокрема, для забезпечення формування об’єктивної характеристики щодо доброчесності кандидатів на посади категорії «А», визначених Комісією, та з метою виявлення наявності корупційних ризиків суб’єкт призначення або уповноважена ним особа перед проведенням співбесіди організовує отримання відповідної інформації від НАБУ.

Також змінились умови проведення конкурсу на зайняття посад фахівців з питань реформ категорій «Б» і «В».

Ольга Догадіна

2 грудня

Адвокати підвищуватимуть кваліфікацію по новому

Підвищення кваліфікації: оформлення та оплата

Рада адвокатів України рішенням від 21.09.2019 № 111:

  • затвердила в новій редакції Порядок підвищення кваліфікації адвокатів України (далі ― Порядок);
  • внесла зміни до Положення про помічника адвоката, затвердженого рішенням Ради адвокатів України від 25.09.2015 № 113.

Дія Порядку поширюється на адвокатів, які здійснюють адвокатську діяльність у формах, визначених Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».

Топові матеріали для скачування: Норма робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Норма робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ  Графік відпусток 2020


Адвокати, право на заняття адвокатською діяльністю яких зупинено, не зобов’язані підвищувати кваліфікацію. Однак при поновленні адвокатської діяльності, яку було зупинено на рік і більше, адвокат зобов’язаний пройти спеціальні курси підвищення кваліфікації за програмою та у порядку, розробленими Вищою школою адвокатури НААУ та затвердженими Експертною радою з питань акредитації та сертифікації (далі — Експертна рада НААУ). Адвокат проходить курси протягом трьох місяців з моменту поновлення права на заняття адвокатською діяльністю.

Дізнайтеся, які гарантії мають працівники, направлені на підвищення кваліфікації

Загальну організацію процесу підвищення кваліфікації адвокатів в Україні здійснює Рада адвокатів України. Реалізують цей процес:

  • Національна асоціація адвокатів України;
  • ради адвокатів регіонів;
  • Вища школа адвокатури Національної асоціації адвокатів України;
  • Вища кваліфікаційно-дисциплінарна комісія адвокатури;
  • кваліфікаційно-дисциплінарні комісії адвокатури регіонів;
  • сторонні оператори підвищення кваліфікації адвокатів, що акредитовані згідно Порядку.

Порядок визначає функції та повноваження всіх учасників процесу підвищення кваліфікації адвокатів, а також встановлює вимоги до підвищення кваліфікації адвокатів.

Як табелювати працівника, направленого на підвищення кваліфікації

Всі адвокати, інформація про яких внесена до Єдиного реєстру адвокатів України, зобов’язані постійно підвищувати свій професійний рівень (професійну кваліфікацію). Для цього адвокат має набрати необхідну кількість балів. Один заліковий бал з підвищення кваліфікації адвокатів дорівнює 1 (одній) годині навчання, крім випадків, встановлених пунктом 15 Порядку, зокрема, за участь у конференціях, семінарах, круглих столах, тренінгах, які організовують та проводять оператори підвищення кваліфікації адвокатів в Україні та за кордоном, нараховують бали залежно від акредитації оператора.

Адвокат за 5000 знаків наукової або науково-практичної статті, яка пройшла рецензування Вченою радою Вищої школи адвокатури НААУ, отримує один заліковий бал.

Адвокат, які набув статусу адвоката, в перший рік зобов’язаний пройти Модульну програму «Молодий адвокат», яку розробляє та реалізовує Вища школа адвокатури НААУ, а затверджує Експертна рада НААУ.

Адвокати, які набули статусу адвоката, протягом перших трьох років своєї адвокатської діяльності зобов’язані підвищити свій професійний рівень на рівні 48 годин, з яких не менше 16 годин — щороку. Якщо адвокат отримав свідоцтво на право зайняття адвокатською діяльністю у другому півріччі відповідного року, він має право отримати меншу кількість балів у першому році отримання свідоцтва. Однак загальна кількість балів за 3 роки має становити не менше 48 годин.

Колеги запитують, чи надавати інший день відпочинку, якщо працівники підвищують кваліфікацію у вихідні

В подальшому всі адвокати зобов’язані підвищувати кваліфікацію адвоката на рівні 10 годин на рік.

Адвокат за рік має отримати не менше ніж 2 залікових бали за навчання з питань правил адвокатської етики та стандартів професійної діяльності.

Адвокат має отримати не менше 50% залікових балів з підвищення кваліфікації під час заходів, організованих операторами підвищення кваліфікації адвокатів в Україні.

Звітний рік з підвищення кваліфікації адвокатів ― календарний рік, з 01 січня по 31 грудня кожного року. Вища школа адвокатури НААУ веде особисту картку обліку залікових балів адвоката.

Рада адвокатів регіону може звільнити адвоката за його заявою від обов’язку підвищення кваліфікації протягом періоду оцінювання повністю або частково у разі тривалої тимчасової непрацездатності (понад трьох місяців) або має іншу поважну причину.

Порядок вступив в силу з 01.04.2019.

З Положення про помічника адвоката виключили пункти 8.1.5 та 8.3.3 розділу 8 «Права та обов'язки помічника адвоката», які зобов’язували помічника адвоката також підвищувати свою кваліфікацію.

Ольга Догадіна,

провідний експерт MCFR: Кадри

ТОП-3 консультації для кадровиків:

2 грудня

Скорочення штату вже і в судах

Лист-повідомлення профспілці про заплановане скорочення штатуСКАЧАТИ

Скорочення чисельності або штату працівників: крок за кроком

Рада суддів України рішенням від 22.11.2019 № 94 вирішила погодити зменшення штатної чисельності посад суддів:

  • Київського апеляційного суду на 15 посад;
  • Південно-західного апеляційного господарського суду на 8 посад;
  • Північно-західного апеляційного господарського суду на 1 посаду;
  • Західного апеляційного господарського суду на 3 посади;
  • Дніпропетровського окружного адміністративного суду на 8 посад;
  • Окружного адміністративного суду міста Києва на 11 посад.

Дізнайтеся, як оцінити кваліфікацію і продуктивність праці при скороченні

Окрім того, Рада суддів України (рішення від 22.11.2019 № 90) змінила положення про помічника судді (далі — Положення).

В новій редакції виклали абзац 2 пункту 5 Положення. Наразі на помічника судді поширено дію законодавства про працю, крім статей 39-1, 41 ― 43-1, 49-2 та частини 3 статті 184 КЗпП.

Уточнено перелік документів, які подає кандидат на посаду помічника голови суду, помічника заступника голови суду, помічника судді:

  • заява про призначення на посаду;
  • копія сторінок паспорта громадянина України з даними про прізвище, ім'я та по батькові, видачу паспорта та місце реєстрації
  • копія облікової картки платника податків (окрім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);
  • копія диплома про вищу юридичну освіту (з додатками), здобуту в Україні, копії документів про вищу юридичну освіту, здобуту за кордоном, разом із копіями документів, що підтверджують їх визнання в Україні, а також копії документів про науковий ступінь, вчене звання (за наявності);
  • документ державного зразка про середню/вищу освіту, в якому є інформація про вивчення предмету (дисципліни), що підтверджують знання української мови або копія посвідчення про вільне володіння державною мовою, видане до 25.10.2019;
  • копія трудової книжки, послужного списку (за наявності);
  • особова картка зазначеного зразка;
  • копія військового квитка (для військовослужбовців або військовозобов'язаних) або копія посвідчення про приписку до призовної дільниці (для призовників);
  • копія документів про надані пільги (за наявності);
  • згода на обробку персональних даних.

Ольга Догадіна,

провідний експерт MCFR: Кадри

ТОП-3 запитання про скорочення:

30 листопада

3 1 грудня зросте прожитковий мінімум та максимальний розмір допомоги по безробіттю

Наразі прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 2007 грн. З 1 грудня цей показник становитиме 2102 грн

Прожитковий мінімум та мінімальна зарплата 2020

Максимальна допомога по безробіттю, що вираховується у відсотковому співвідношенні від середнього доходу за останні 6 місяців роботи, також збільшиться і становитиме 8408 грн. Станом на сьогодні вона складає 8028 грн.

Штрафи за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праціСКАЧАТИ


Розмір мінімальної допомоги по безробіттю залишиться без змін.

Для осіб, зазначених у ч. 2 ст. 22 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (далі – Закон) він становить 610 гривень.

Для осіб, вказаних в ч. 1 ст.22 Закону – 1630 гривень.

Дізнайтеся, який розмір вихідної допомоги при звільненні

Київський міський центр зайнятості повідомляє, що на початку листопада допомогу по безробіттю в столиці отримували 7327 безробітних, а саме:

  • мінімальну, в розмірі 610 гривень – 381 безробітний;
  • мінімальну, розміром 1630 гривень – 223 особи;
  • максимальну допомогу по безробіттю – 3520 осіб.

 

За інформацією Київського міського центру зайнятості

ТОП-3 консультації для кадровиків:

29 листопада

Посадові інструкції медиків доведеться оновити. МОЗ змінив Випуск 78 «Охорона здоров’я» ДКХП

Зразки посадових інструкцій: Посадова інструкція лікаря-інтернаСКАЧАТИ Посадова інструкція головної медичної сестриСКАЧАТИ  Усі зразки


МОЗ продовжує реформування та вдосконалення системи охорони здоров’я, зокрема надання кардіологічної допомоги населенню та розвитку кадрового потенціалу. З цією метою приводить нормативні документи у відповідність із міжнародними протоколами та вітчизняним законодавством. Так, наказом від 27.11.2019 № 2347 МОЗ уніс зміни до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 78 «Охорона здоров’я» (далі — ДКХП Випуск 78).

ДКХП: перелік випусків ➤

Внесені зміни до підрозділу «Професіонали в галузі лікувальної справи (крім стоматології)» розділу «Професіонали». Зокрема, кваліфікаційна характеристика професії лікар-кардіолог викладена у новій редакції, яка конкретизує завдання та обов’язки саме кардіологічними питаннями. Кваліфікаційна характеристика також розширює коло знань, які повинні мати спеціалісти на цій посаді, та спеціалізує кваліфікаційні вимоги, необхідні для роботи лікарі-кардіолога.

Колеги запитують, чи обов’язково використовувати ДКХП

До ДКХП Випуск 78 також додали кваліфікаційні характеристики професій лікарів-кардіологів за спеціальностями:

  • лікаря-кардіолога дитячого;
  • лікаря-ревматолога дитячого;
  • лікаря-кардіолога-електрофізіолога;
  • лікаря-кардіолога інтервенційного.

Підвищувати кваліфікацію лікарі мають не тільки на курсах, передатестаційних циклах тощо, а безперервно. Таки вимоги встановлює постанова КМУ «Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров’я» від 28.03.2018 № 302. Зміни також приводять це питання у відповідність: у розділі «Професіонали» ДКХП Випуск 78 слова та знаки «Підвищення кваліфікації (курси удосконалення, стажування, передатестаційні цикли тощо)» відтепер замінили на «Безперервний професійний розвиток».

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

ТОП-3 теми у листопаді:

29 листопада

У е-декларантів є лише 10 днів, щоб повідомити про валютний рахунок

Топові матеріали для скачування: Норма робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Норма робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ  Графік відпусток 2020


Національне агентство з питань запобігання корупції (далі — НАЗК) спільно з Українською школою урядування наразі проводять низку регіональних тренінгів для уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції в органах державної влади та місцевого самоврядування. Цього тижня тренінг проходив в Українській школі урядування у Києві.

Під час його проведення представники НАЗК роз’яснили, що стаття 52 Закону України «Про запобігання корупції» зобов’язує посадових осіб повідомляти НАЗК не тільки про особисті валютні рахунки у закордонних банках, а й про рахунки членів їх сімей. Приміром, про рахунки відкриті для дітей, які навчаються за кордоном. В повідомленні необхідно зазначити номер рахунку та місцезнаходження банку-нерезидента. Строк повідомлення — 10 днів.

Типові помилки у е-деклараціях: чек-ліст

Представники НАЗК також нагадали, що у розумінні Закону членами сім’ї декларанта вважають не тільки подружжя та неповнолітніх дітей незалежно від спільного проживання. До членів сім’ї також відносять будь-яких осіб, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом та мають з декларантом взаємні права і обов’язки.

 

За інформацією НАЗК

ТОП-3 консультації на сьогодні:

29 листопада

Штраф за аутстафінг понад 120 тис. грн

Штрафи за порушення законодавства про працю 2019СКАЧАТИ


Термін «аутстафінг» в Українському правовому полі відсутній.

У «Вікіпедії» знаходимо таке трактування:

аутстафінг — це вивід персоналу за штат компанії-замовника і оформлення його у штат компанії-провайдера. Ідея аутстафінгу персоналу полягає у тому, що співробітники, формально працевлаштовані в компанії-провайдері, але в той же час виконували свої обов'язки на попередньому місці роботи.

Ейчари, у свою чергу, розуміють його так — компанія-виконавець надає працівників у тимчасове користування компанії-замовнику.

Колеги цікавляться, чи можна запросити інспектора праці для аудиту кадрових справ і чи штрафуватимуть за виявлені порушення

Після інспекційного відвідування Держпраці наклало штраф на фізичну особу — підприємця у розмірі 125 тис. 190 грн за використання праці продавчині, прийнятої на роботу за договором на умовах аутстафінгу.

На думку самого підприємця Управління Держпраці не уповноважене Законом накладати штрафи за порушення законодавства про працю та звертатися до органів виконавчої служби із заявами про примусове стягнення штрафів, оскільки не є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

Як проходять перевірки з праці 2019
Аргументи Держпраці щодо правомірності своїх дій

1) Під час інспекційного відвідування ФОП виявлено неоформлену продавчиню. Факт її роботи зафіксовано засобами фото та відео знімання. Сама жінка повідомила, що працює близько двох тижнів. Надала документи для працевлаштування, проте трудовий з нею договір відсутній.

2) Для інспекційного відвідування ФОП-роботодавець надав копію договору аутстафінгу між ТОВ «Марінекс ЛТД» про співробітництво, а саме надання клієнтові працівників для участі у виробничому процесі.
Також надав витяги із наказів про прийняття на роботу двох працівників вищевказаною фірмою (місцеперебування, — Сейшели).

Проте згідно з листом прокуратури Херсонської області, досудовим розслідуванням встановлено, що суб’єкти господарювання реального сектору економіки, які розташовані у тому числі на території Кіровоградської області, з метою уникнення офіційного працевлаштування найманих працівників та сплати передбачених Законом платежів, використовують працю найманих працівників на умовах аутстафінгу із залученням суб’єктів господарювання, які діють без відповідного дозволу, передбаченого ст. 39 ЗУ «Про зайнятість населення» та є представниками на території юридичної особи – нерезидента згідно з вимогами Податкового кодексу України.

Варто зазначити, підприємства, які надають послуги аутстафінгу не здійснюють нарахування та сплату податків із заробітної плати працевлаштованих. Відповідно час, який працівник відпрацював на умовах аутстафінгу, не зараховується до трудового стажу, а трудові права працівника порушуються.

Кадрове діловодство у ФОП:

Висновки суду

Суд підтвердив факт проведення інспекційного відвідування фізичної особи підприємця, за результатами якого складено акт та встановлено порушення вимог ст. 21, ст. 24 КЗпП. А саме, виявлення неоформлених трудових відносин з продавчинею магазину «Конфіскат».

Як наслідок винесено постанову про накладення штрафу відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП. Сума — 125 190 грн.

Чи мало право Держпраці накласти такий штраф

З аналізу законодавчих норм судом установлено що Управління Держпраці у Кіровоградській області, як територіальний орган Державної служби України з питань праці, здійснює повноваження Держпраці в межах даної області.

Відповідно до абз. 1,4 п. 2 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення № 509, затвердженому постановою КМУ від 17.07.2013 (далі – Порядок), штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, начальниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками, керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних міських рад ОТГ.

Дізнайтеся, які документи затребують податківці, що перевіряють оформлення трудових відносин

Згідно з п. 3, 4, 6, 7 Порядку уповноважена посадова особа не пізніше ніж через 10 днів з дати складення акта інспекційного відвідування приймає рішення про накладення штрафу.

Таким чином, Кіровоградський окружний адміністративний суд підтвердив, що Управління Держпраці діяло у межах повноважень та у спосіб визначений Конституцією та Законами України, а також з дотриманням інших засад, визначених ч. 2 ст. 2 КАС України.

У задоволенні адміністративного позову фізичній особі – підприємцю відмовлено. Штраф у 125 190 грн доведеться сплатити.

За інформацією Управління Держпраці у Кіровоградській області

Готуємось до Нового року: